GLS De Zandloper

Sint-Gillis-Waas

  • Zero afval - Op zoek met MOS naar zwerfvuil!

    Zwerfvuil? Gelukkig valt dat op onze speelplaats best mee. Met de afvalgrijpertjes die we van MIWA mochten houden na onze opkuisactie van enkele schooljaren geleden wordt het weinige afval dat rond ...

    0
  • Kunstige kleipotten

    Onze eerste les beeld met klei van dit schooljaar werd een les waarin kunstige potten werden geboetseerd. De tafels achteraan in de klas waaraan de kinderen van 4b zitten op woensdag, kwamen goed v ...

    0
  • Wiskundeles in een ander jasje

    Wat was dat verschieten zeg voor sommige leerlingen... Plots verschenen de wiskundegroepen voor de lessen van woensdag 20 november aan het raam..."Oh nee, ik zit in een andere groep", "Is dat voor ...

    0
  • Bosklas dag 5

    Om 7u00 werden de kinderen gewekt. Deze keer was het de beurt aan het liedje ‘Wake me up’ van Avicii. Wat had u anders verwacht na onze fuif van gisterenavond… Al dansend het bed uit… J De mees ...

    0
  • Het ABC met ons lichaam

    In het kader van de lessen bewegingsexpressie kregen de leerlingen de opdracht om het hun lichaam letters uit te beelden. Ze werkten hiervoor in groepjes om het ABC uit te werken. Na wat oefenen, s ...

    0
  • Bosklas dag 4

    Een dagverslagje schrijven na het afscheidsfeestje van deze avond… Het valt ons ook zwaar om morgen de leerlingen te laten ‘gaan’ na deze week… Er vloeiden geen traantjes, maar de samenhorigheid tu ...

    0
  • Bosklas dag 3

    Deze ochtend werden de leerlingen niet gewekt met Nicole en Hugo.. Nee hoor, ‘Wakker worden’ van Samson en Gert weergalmde door de boxen om de leerlingen wakker te krijgen voor deze derde dag hier ...

    0
  • Bosklas dag 2

    De tweede dag beloofde een zware (hele dag stappen) te worden. Onze wekker (het liedje ‘Goeiemorgen, morgen’ van Nicole en Hugo) gaf om 7u15 het startschot voor deze tweede bosklasdag. 5 minute ...

    0
  • Bosklassen dag 1

    Vroeg dag vandaag voor de kinderen van het zesde leerjaar! De kinderen van De Zandloper werden om 7u45 verwacht op school om hun vijfdaagse richting Spa aan te vatten. Verschillende factoren za ...

    0
  • Bos2daagse!

    Dagen voor het vertrek kon je al voelen dat de zenuwen gespannen stonden. Met 4a en 4b op bostweedaagse! Het beloofde een leuke ervaring te worden. De dagen konden niet snel genoeg vooruitgaan.&nbs ...

    0
Bekijk Meer Blogs

Klassen

Bijlagen (pdf, doc, ...) kan u voortaan downloaden en bekijken dmv een rechtermuisklik te doen op de bijlage en vervolgens te kiezen voor "Koppeling opslaan als..."

  • Home
    Home Hier vind je alle blogberichten van heel de website.
  • Categorieën
    Categorieën Geeft een lijst weer met de categorieën van deze blog.
  • Tags
    Tags Geeft een lijst met tags weer die zijn gebruikt bij deze blog.
  • Bloggers
    Bloggers Zoek naar je favoriete blogger van deze site.
  • Teamblogs
    Teamblogs Vind je favoriete teamblogs hier.
  • Inloggen

Het vijfde leerjaar op bezoek bij het GTI in Beveren

Geplaatst door op in Leerjaar 5
  • Lettergrootte: Groter Kleiner
  • Hits: 179
  • 0 reacties
  • Abonneer op updates
  • Afdrukken

Donderdag 28 maart brachten de leerlingen van het vijfde leerjaar een bezoekje aan de middelbare school GTI in Beveren. We aten eerst in de klas, zodat we op 12 uur de bus konden nemen richting Beveren. Om half 1 kwamen we aan op de school. Op de school stonden er 3 activiteiten op de planning. Bij de eerste activiteit konden de leerlingen nadenken over hefboomtechnieken. De woorden last, kracht en steunpunt hebben geen geheimen meer voor ons. De leerlingen ging daarna zelf aan de slag om een flesopener te maken. Dit met alleen maar een houten plankje en twee vijsjes. De hulpmiddelen die ze hiervoor nodig hadden waren: een meetlat, een els (nee, niet de juf!) een een schroeverndraaier. Daarna werd de flesopener ook uitgetest op een flesje fruitsap. Dat smaakte zeker!

De twee activiteit vond plaats in een laboratorium. De leerlingen moesten onderzoeken uit hoeveel energie een gezouten pindanootje bestaat en hoe gezond dit wel/niet is. Er moest water omgemeten worden, de watertemeratuur moest gemeten worden en het nootje moest in brand worden gestoken! Een heel leuk proefje dus! We kwamen tot de conclusie dat zo een nootje toch wel veel energie bevat en dus bij gevolg niet zo gezond is. Wanneer u dus volgende keer een pindanootje krijgt aangeboden, verschiet dan niet, als uw zoon of dochter, aanbied om dit zelf op te eten. Alles voor de gezondheid van mama en papa :-).

Bij de derde activiteit mochten de leerlingen een lego-robot gaan programmeren. De robot kreeg oogjes en kon geluid maken. Daarna mocht het robotje ook rondrijden. Dit gaat uiteraard niet zomaar. Eerst moesten de leerlingen de juiste opdrachten geven aan de robot. De leerlingen mochten dit allemaal uittesten en vonden het erg fijn om het robotje te laten rijden.

De tijd vloog voorbij en om 10 over 3 was het alweer tijd om terug naar school terug te kreren.

Voor meer foto's kan u terecht in het fotoalbum van de school.

b2ap3_thumbnail_20190328_124254.jpgb2ap3_thumbnail_20190328_131010.jpgb2ap3_thumbnail_20190328_134619.jpgb2ap3_thumbnail_20190328_132657.jpgb2ap3_thumbnail_20190328_150845.jpgb2ap3_thumbnail_20190328_150825.jpg

0
Reageren uitgeschakeld door auteur.

Oudercomité

Oudercomité

 

 

 
 
 

Oefentoetsen Mundo

 

 

Moev

 

 
 

Jarigen Van De Maand

Oudercomité

Bingel

Bingel

 

Verkeer op school

 

 

Talent in de kijker

 

Kweetet